Mnoho starších článků najdete na mém původním blogu doktorka-se-srdcem.blog.cz, postupně je sem ale přesouvám. Všem se vám omlouvám za případně vzniklé potíže.

čtvrtek 9. února 2017

Náušnice, piercing a akupunkturní body

Píchat či nepíchat? A pokud ano, kam s ní? Opravdu by si měl místo na ušní dírku určovat (ne)rozumný teenager, jak se to někdy děje? Pokud vás tyto otázky zajímají, nezbývá, než se prokousat i dalšími řádkami. Dnes je to jeden z mých nejkratších článků, takže vás protočení mozkových závitů ani moc bolet nebude.

Náušnice jako galvanický článek aneb Taky máte uši na baterky?

Kdysi jsem se na jedné diskusi dočetla (viz odkaz), že píchání uší je „strašně zveličené téma“ a že kdyby to s těmi body „bylo tak horké“, tak by si pacientka sama neurčila místo vpichu.  Argumentace, že v uších moc bodů není, mi přišla jako špatný vtip a bylo by fajn nahlédnout do dobrého akupunkturního atlasu.

V blízkosti místa, kam se píchají náušnice, jsou struktury hlavové a mozkové (jedná se o okraj zóny prefrontálního cortexu). Největším problémem zůstává kov. Dříve se soudilo, že zlato tyto nežádoucí účinky nemá, ale postupně se zjistilo, že tomu tak není. V případě náušnice neplatí, že časem citlivost bodu při jeho dráždění klesá, je tomu mnohdy dokonce naopak. V uchu se vlastně z náušnice vytvoří v místě styku s kůží galvanický článek a vytvářejí se tak v uchu mikroproudy. Tento "baterkový" vliv je nezávislý na akupunkturních bodech, existuje vždy.

Dodatek pro redaktory z velkých serverů (a osoby jim podobné): nekopírujte, prosím, bez mého výslovného souhlasu celé odstavce. V mých článcích je spousta specifických prvků, co nikde jinde nenajdete. Pokud už se budete chtít inspirovat, obtěžujte se alespoň s přeformulováním vět!

Akupunkturní body na ušním lalůčku

V ušním lalůčku je oblast hlavy. Rozdělíme-li ušní lalůček na 9 čtverců, v prostředním najdeme bod pro oko, který leží zhruba v místě náušnice. Sice se tvrdívá, že právě proto si tam námořníci dávali náušnici - aby dokázali včas, na velkou vzdálenost, zahlédnout pevninu - ale znáte to. Kdo ví, jak to bylo! Zhruba pod bodem oka jsou krční mandle, vedle oka směrem dozadu pak bod pro vnitřní ucho, viz schéma. Celé ucho je body protkáno (nahlédněte do dobrého atlasu, např. M. Angermaier: Leitfaden Ohrakupunktur, a nestačíte se divit, kolik bodů všude je). A nenechte se zmást mapami. Do obrázku se nikdy nevejde všechno. Navíc, akupunkturní body na uchu nejsou vlastně body, nýbrž plošky, které se navíc ještě různě zvětšují či zmenšují podle aktuálního zdravotního stavu a V RŮZNÝCH VRSTVÁCH se navzájem překrývají.

Píchnutí uší pro náušnice s ohledem na akupunkturní body

Podle mnoha názorů je nejlepší píchnout ouška na náušnice miminkům 2. - 3. den po porodu (pokud tedy vůbec píchat). Nervová soustava se teprve vytváří, škody jsou relativně malé a následkem narušení struktur vznikne určitý bypass, „objížďka“, po které budou energie proudit. Zato v dospělosti může nastat problém, zvlášť pokud někteří mladiství zamění ušní boltec za železářství a řídí se zásadou čím více, tím lépe.

Škodí náušnice aneb Píchat uši či nepíchat

Náušnice jsou vždy pro tělo přítěží: Když jste naprosto zdraví, tak je vaše tělo schopno to kompenzovat. Ale stačí jen maličké vychýlení - a náušnice vás „dorazí“. Jsou i doktoři, kteří vás s náušnicemi ani neošetří (jmenovat nebudu, ale přednášel nám na 1. LF UK) a doporučí vám nejprve jeden až dva měsíce náušnice nenosit. Teprve pak přistoupí k vlastní léčbě a mezitím skutečně často mnohé problémy samy zmizí!

Zajímavé je, že ne každá fyzická nerovnováha si vyžaduje vyndání náušnic. Když mám nějaký problém, neznamená to automaticky, že si hned vyndávám náušnice. Dělám to prostě podle pocitu - a vy byste měli taky. Tělo je moudré - jen mu umět naslouchat!

Já sama sice náušnice odmala mám, ale cítím, že mi zdravotně neprospívají a také si je, pokud se někdy necítím dobře, vyndávám i na delší dobu (se zarůstáním dírek problémy tedy nikdy nemám). Je to o zvyku, ale sama už nějakou dobu zvažuji, že se náušnic zbavím nadobro… Prostě jednoznačně škodí a je jen na momentálním energetickém stavu těla, jestli to dokáže kompenzovat nebo ne. Takže za mě náušnice MALÝM DĚTEM ROZHODNĚ NE.

Jaké zdravotní problémy můžete díky náušnicím nebo piercingu mít?

Projevy se mohou objevit v podstatě  KDYKOLIV A BÝT JAKÉKOLIV:  od nejasného pocitu únavy, deprese, přes migrény, opakované nevolnosti, až k hormonální nerovnováze, poruchám menstruačního cyklu a neplodnosti - to vše je jednoznačně popsáno. Na náušnice myslíme zejména při všech problémech v oblasti hlavy a psychiky, ale VYNDÁNÍ NÁUŠNIC PŘINESE ZLEPŠENÍ I MNOHA JINÝCH PROBLÉMŮ, které s hlavou vůbec nesouvisí (osobně vyzkoušeno). Mnozí mladí si to sice neuvědomují, ale často je zakopaný pes právě v jejich náušnicích nebo piercingu!

Mimochodem, určitě jste už slyšeli o někom, komu vpich v dospělosti hnisal a nechtěl se hojit. Pokud se objeví známky špatného hojení a hnisání, je něco špatně a náušnice nebo piercing by měl být NATRVALO odstraněn - alespoň, pokud si nechcete zadělat na daleko horší zdravotní problémy, než je zhnisaná ranka.

Piercing v pupku je zhovadilost, chcete-li hloupost, nejvyššího kalibru, protože tam je jedno z důležitých energetických center, bod Ren 8 (CV8) na dráze Přední střední. Akupunktura se do tohoto bodu nikdy nepíchá (pouze se nahřívá moxou), o TRVALÉM propíchnutí nemluvě. Proč asi??? Ačkoliv se mnou mnozí možná nebudou souhlasit, ani zdaleka nejsem s těmito názory osamocena, viz tato diskuse. Takže prosím, zkuste domluvit svým dětem (a při jejich narození si třikrát rozmyslete, zda holčičkám necháte píchnout ouška).

62 komentářů:

  1. Mě se nikdo na píchání neptal, tenkrát se to dělalo na přání matky už v porodnici a snad píchaly jen sestry. Aspoň tak mi to maminka řekla. Domů si mě přivezli s nitěmi v uších a prý se to zanítilo, nakonec mi ty nitě museli vyndat a zůstaly mi jako dírky, ale neprůchozí. Teprve v pubertě jsem si nechala píchnout uši, abych to tedy měla aspoň funkční. Kdybych se mohla sama rozhodnout, asi bych náušnice nechtěla.

    Koukám, jaké máš pěkné krokusové záhlavíčko, paráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Opičko,

      udělala jsi mi velkou radost. :-) A víš čím? Jsi první, co mi pochválila krokusové záhlaví. :-) Dělala jsem se s tím - a pak žádná odezva.

      Ten článek jsem právě napsala hlavně pro rodiče - a pak pro ty mlaďochy, aby se v případě zdravotních problémů nad tím aspoň zamysleli.

      Vymazat
    2. Já jsem sice krokusové záhlaví nepochválil, ale všiml jsem si změnu a porovnával jsem to s druhým blogem :).
      Uši propíchnuté nemám a tím jsem se asi vyhnul neplodnosti :).

      Náušnice ženám sluší, ale nedovedu pochopit kroužek v nose nebo obočí, to už připomíná divochy či lidožrouty. Nemluvě o piercingu v v intimních místech.

      Vymazat
    3. Milý Miloši,
      teď sis to trochu se záhlavím vyžehlil. ;-) :-D

      Tak jestli nemáš propíchnuté uši, vím teď o Tobě aspoň jedno: Námořník nebudeš! :-D

      Ačkoliv na krásu moc nehledím a malovala jsem se jen jedny prázdniny v 17 letech, ty náušnice pořád občas nosím kvůli tomu, že si bez nich připadám méně hezká... Taková pošetilost... :-)

      Vymazat
    4. Pochval na krokusové záhlaví jako šafránu. Smutné.

      Vymazat
    5. Ale ne, ukázal se tu TlusŤjoch, tak je tu hned veselejc! :-)

      Vymazat
  2. Já si vždycky, když vidím někoho s přílišným množstvím kovu v uších, říkám, jestli je to bezpečné za letní bouřky :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten, kdo chodí s deštníkem, má výhodu: prvně to práskne do deštníku (a železo tedy pravdědobně zůstane neočouzené pro dědice). ;-)

      Vymazat
  3. Dori, stydím se! Já ti chtěla pochválit nový vzhled blogu mnohem dřív. Já blbka na to nějak zapomněla. Líbí se mi moc, ta fialová je elegantní a půvabné krokusy.
    Propíchnuté uši mám až od třiceti let, do té doby jsem si je masakrovala klipsy. Klipsami? :-D A náušnice nikdy nesundávám, pokud je tedy nečistím, nebo neměním za jiné. Asi mi to nějaké problémy zatím nečiní

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale ne, stydět se je v Tvém případě rozhodně blbost. :-) Díky za Tvá slova. :-)

      Hele - a fakt nemáš ani jeden problém (zdravého člověka v Tvém věku neznám)? Jak v článku naznačuju, někdy je oříšek přijít na to, OD ČEHO zdravotní problémy vlastně vznikají... :-)

      Vymazat
    2. No... mám varixy, ty budou od nadváhy asi, bych si tak tipla :-D
      A hallux valgus, za tím tuším blbý boty... ale jinak se fakt cítím dobře. Tuhle jsem bla na "padesátileté" prohlídce a prý všechno v normě :)

      Vymazat
    3. Nemám Tě zapsat do Guinnessovy knihy rekordů?? To vypadá, že budeš čestná výjimka potvrzující pravidlo. :D

      Vymazat
    4. Jé kočička - tak už si Tě mohu dát zpět - když už jsi tady nechala svůj prozracující komentář? Já se totiž těším na Tvou roztomilou faviconku! :-)

      Vymazat
    5. Jejda, jsem to ale popleta... :-D Dori, ještě si mě zpět nedávej, ještě na tom musím hodně zapracovat :)

      Vymazat
  4. Jsem zde prvně (na tvým novým blogu na blogspotu) a masivně chválím už krásné záhlaví. Fialovou a vůbec květinky mám ráda.
    Jen jsem koukala, když jsi mě napomenula, že tě už neznám. Za pár vteřin jsem zde a koukám, že už to zde jede. Uložila jsem si "dietu od blogování" a jen začnu psát, hned se dozvím změny u tebe. Už si tě přihlašuju a díky za upozornění. Všechno jsem zatím nestihla a tento tvůj blog jsem zatím neměla přihlášený k odběru, což tímto činím. Omlouvám se a naopak děkuji za upozornění
    K tématu - náušnice mám a občas si je zatrhnu, trošku se zanítí, ale za nějaký den už je to dobré. Možná se ten zánět stane ne úrazem, ale nepohodou v těle. Budu si dávat pozor. Bez náušnic jsem jako nahá. Ostatní železo k propichování těla odmítám a hrubě se mi nelíbí. Možná tuším, že může být nebezpečné

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá ztracená (a znovunalezená) Kitty,
      neomlouvej se, však jsem Ti taky psala, že nevěřím, že mě už neznáš, bylo mi to divný, proto jsem se Tě přímo zeptala - přímost je ostatně můj (ne)dobrý zvyk. ;-)

      Díky za pochvalu fialové, ač to zní samolibě, mně se to líbí (pořád). :-)

      Jestli si náušnice zatrhneš, tak se nediv, že se to pak trochu zanítí - navíc, když to děláš opakovaně. :-)

      Vymazat
    2. A stejně se mi nedaří si tě přihlásit ve tvém přihlašovacím formuláři. Tento druhý blog mě nechce - béééééééé

      Vymazat
    3. Protože jsi zapomněla opsat písmenka proti spamu.
      Teď jsem Tě přihlásila k odběru novinek, Ty sama ale musíš potvrdit ten ODKAZ V MAILU, co Ti přišel, jinak to nebude fungovat! Ozvi se mi pak na mail, jak to dopadlo.

      Vymazat
  5. Safra, tak mě napadá: není moje celoživotní tloušťka způsobená náušnicemi? Maminka i sestra nosily náušnice a jsou taky boubelaté. Zato sestřenky je nemají a jsou jako džingle!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teoreticky je to možné, že náušnice k tomu trochu napomáhají, ale jelikož znám složení Tvého jídelníčku (všimni si, že nepíšu množství, ale SLOŽENÍ), tak myslím, že pokud vůbec, vliv náušnic bude poddružný. ;-) :-D

      Vymazat
    2. Koukám, že se mi nějak přemnožilo písmeno d ve slově podružný.:D

      Vymazat
  6. Naše prateta radívala zlaté náušnice na léčbu neplodnosti. A v mnoha případech to fungovalo. Jen nevím, jestli to byl placebo efekt a nebo jestli pak byla žena více žádoucí a plození následně snadnější :-)
    Taky je fakt, že já nosím zlaté náušnice prakticky celý život a těhotná jsem byla dokonce i dřív, než mě napadlo, že bych chtěla :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D Vzhledem k tomu, že hormonální body jsou jinde, tak bych usuzovala na ten placebo efekt (a zvýšení přitažlivosti). :-)

      To by mě nenapadlo, jak zajímavá diskuse se může o náušnicích rozvinout! :-)

      Vymazat
  7. A nebude to také tím, že ušní lalůčky jsou skvělá erotogenní zona....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Á, SimiBel asi udeřila hřebíka na hlavinku - a pustila ke slovu své zkušenosti. ;-)

      Vymazat
  8. Milá Dorko, za ten renonc u mne na blogu se omlouvám a to záhlaví nešlo přehlédnout, je nádherné. Už aby to tady bylo, dneska mě bolí hlava jako střep, asi přijde nějaká změna, a možná už se nějaké kvítečky konečně ukážou. ☼

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neblázni Opičko,
      vždyť víš, že jsem "krtek" - a co krtci dělají? Rejou. :-)

      No, jestli Tvoje bolest hlavy ohlašuje příchod květů, tak by to bylo fajn. Ale muset u toho trpět... Co se u toho příště radši chechtat jako blázen, nebylo by to lepší "znamení" pro změny? ;-)

      Vymazat
  9. Včera jsem tu napsala obsáhlý komentář, ale nepodařilo se mi ho vložit. Počítač se zasekl a já ho vzteky vypnula. Krokusy v záhlaví jsou krásné, už aby byly i na zahradách. Nějak se nemůžu dočkat.
    Já jsem, co se náušnic týče, hříšník a určitě mě nepochválíš. :-D
    Když jsem se narodila, dostala jsem od své kmotry zlaté náušničky, ale moje útlocitná maminka mi uši píchnou nenechala. Jak já záviděla svým kamarádkám ty šperky v uších. Jako větší jsem pak nosila klipsy, abych alespoň vypadala jako ženská. Když se mi narodila dcera, sestřičky jí v nemocnici uši propíchly a navlékly jí ty moje náušničky. Pak když byla v pubertě, zatoužila po třetí náušnici, což bylo tehdy moderní. Šla jsem s ní a neodolala a nechala si nastřelit své první náušnice. Ale co s tou lichou? Nechala jsem si jí nastřelit také. Odcházely jsme obě se třemi náušnicemi a já si připadala "děsně IN" a konečně jsem se dočkala. Muž na mně koukal divně a nechápal, proč mám v jednom uchu jednu a ve druhém náušnice dvě. A pak si všiml dcery, něco zabručel, mávl rukou a šel jinam. Po čase mi moje vizáž připadala nerovnoměrná, tak jsem si nechala prostřelit další dírku. Od té doby se mužovi poněkud nevyplácím, ono je rozdíl kupovat náušnice dvě, nebo rovnou čtyři. Holt jsem si po své čtyřicítce asi musela vykompenzovat to, co mi chybělo od dětství. Takže mám v každém uchu pecičku a náušnici. Nikdo to nikdy nekomentoval, nikdo se na nic neptal.
    Dcera se mi včera pochlubila dalším piercingem. Je jí třicet šest, má několik tetování a piercingů.
    Můžu jí něco říci?
    Vždyt' já nejsem tím nejlepším vzorem.
    Sama má dvě dcery, obě nosí náušničky, ouška jim byla propíchnuta až po základním očkování dětskou lékařkou. Jen jsem zvědavá, čím ony jednou svojí mámu překvapí.

    P.S. Doufám, že se mi to tentokrát podaří publikovat. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že Ty jsi se na ten počítač včera křivě podívala! :-)

      Přesně jak píšeš: u Tebe to byl holt ten nesplněný sen... To je pochopitelný. :-)
      Já tu nejsem od (ne)chválení, to si každý obstará sám - a někdo [na sebe] holt kašle. ;-) :D

      Děkuju za Tvou trpělivost, že jsi mi po urputném boji s PC dnes napsala komentář znovu a také za Tvá chválivá slova (bez pochvaly ani ránu ;-)).

      Vymazat
    2. Já u toho byla včera pěkně vzteklá - píšu tady vzletná slova a pak ... počítač dostal mnoho nelichotivých výrazů :-D
      Náušnice mi problémy nedělají, jediný problém nastal, když jsem měla čerstvě nastřelenou náušnici a náš pes, které jsme tehdy měli, mi olízl ucho. To se mi tehdy pěkně okolo čerstvé rány podebralo.

      Vymazat
    3. Napsala jsem to asi nejasně, takže jsem to teď předělala: náušnice mohou zapříčinit téměř JAKÝKOLIV zdravotní problém (a to PO CELÝ ŽIVOT, ne jen po jejich vpichu). A že se spousta věcí po jejich vyndání zlepší, na to vem jed (vyzkoušeno).

      Vymazat
  10. Zajímavé počtení. Já mám uši propíchnuté snad někdy od prvního měsíce (nemám se teď koho zeptat, ale pamatuji, že mi říkali, že to snad bylo po první prohlídce u doktorky nebo co...) a jako malé mi nedělaly žádný problém a to jsem je nosila každý den. No ale posledních tři roky nemůžu v uchu náušnice ani cítit. Po deseti minutách mi začne ucho šíleně hnisat a po tom, co náušnici okamžitě vyndám, ho mám ještě tak týden opuchlé. A to už jsem zkoušela zlaté, stříbrné, pouťové... S dezinfekcí i bez. Už jsem tedy nošení náušnic vzdala, ale pořád mi vrtalo hlavou proč se to asi tak děje. Vysvětlení, že to může souviset s akupunkturními body na uchu pro mne zní velice zajímavě. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, ale takhle rychle to spíš vypadá na nějakou formu alergie... Ale zas to bys musela mít i normálně - a to asi nemáš, když to tu nepíšeš... Zajímavý - pacienti vždycky něčím překvapí. :-)

      Vymazat
    2. Na alergii to podle mě nevypadá, řetízky a prstýnky totiž nosím každý den a ty náušnice jsem většinou dostala v sadě k nim, takže stejný materiál, ale uši to prostě nedávají. Navíc se mi to objevilo až v těch posledních třech letech, předtím všechno ok... Ale kdoví, třeba mám nějakou výjimečnou alergii, bych se ani nedivila, vzhledem k tomu, že jsem alergická na všechny pyly, vajíčka, zvířata a podobné blbosti :D

      Vymazat
    3. No jsi přece Víla! A ty to holt maj zvláštní. ;-)

      Juj - s vajíčkama, to tedy nic moc. A jak to řešíš? Jsou různý návody, jak nahradit vejce, ale co jsem viděla, tak nic moc. A recepty u sebe, koukám, nemáš (což je škoda).

      Vymazat
    4. Řeším to tak, že je prostě nejím :-) A protože nevařím, nemám ani recepty :-)

      Vymazat
    5. No jo vlastně, víly nic nejedí, tak ani nevaří. ;-) :D

      Vymazat
    6. No fakt :D Baruschka ti to když tak potvrdí ;)

      Vymazat
    7. Taky se mi občas stalo to stejné: když jsem si je ráno nasadila, do pár hodin jsem měla lalůček podebraný. Náušnici ven, pár dní mastit sádlem a masírovat, než se to zahojilo. Potom vyrazit "špunt" a navlíknout - a bylo to dobrý. Asi něco v těle?

      Vymazat
    8. Tak už po dnešku na základě fotky vím, jak vypadá Kitty: jako čarodějnice a poznávacím znamením jsou špunty v uších! ;-) :-D

      Vymazat
  11. S chutí a zájmem přečteno. Já ti ani nevím, jestli mi náušnice způsobují nějaké problémy. Možná ano, jen jsem to třeba přisuzovala změně počasí nebo tak nějak něčemu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jak píšu, ono se to vždycky snadno nepozná... Mně se bez náušnic vždycky tak nějak CELKOVĚ uleví... Taky až v posledních letech. Jestli to nebude tím, že (každý den) stárnu? O_O

      Vymazat
    2. Dlabej rozmarýn, zapomeneš stárnout.
      Mně osobně se vždy celkově uleví, když se mi podaří zbavit dětí :-D :-D...a nedaří se mi to nějak poslední dobou. Babičky daleko, sousedky už ví, co jsou zač a školka prostě nonstop nejede :-D

      Vymazat
    3. :-D Rozmarýn je na mě trochu moc teplej. :-)

      A co jsou zač ty Tvoje děti? ;-)

      Vymazat
    4. Teplej neteplej, podle výzkumu místní univerzity záruka dlouhověkosti.
      Děti, jak bych ti to jen vysvětlila, fotka moc nevypoví, nemá zvukovou stopu. No něco jako tsunami nebo tak nějak.

      Vymazat
    5. No a co Ty? Už ho spásáš? Já že bych počkala, až jak to s Tebou dopadne. ;-)
      A to sis nemohla v porodnici vybrat něco lepšího? ;-) :-D

      Vymazat
  12. To víš že spásám, ale s rozumem.
    Hele, ze zdejší porodnice jsem vypadla rychlostí blesku. Byla to jediná možnost, jak si zachovat duševní zdraví a nikoho neumlátit řetízkem od dudlíku, tak jsem popadla co bylo po ruce :-D. Navíc, o dítě se jménem Erik Česalová se nikdo moc nerval. Příjmení je přece vždy po mamince a napsat to bez -ová by přece bylo jiné příjmení. Zakročil až tatínek, tak jsou všichni Dvořák...no, ale to tu zase nikdo nevysloví ani za zlatý prase :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to bys někdy ještě měla popsat podrobně v článku - to mi přijde dost vtipný (a ta porodnice mě samozřejmě zajímá). :-)

      Vymazat
    2. Porodnice tady (tedy nejen porodnice) to je něco, co snad ani nejde popsat. To se prostě musí zažít.
      Jo, hledala jsem ti nějaký článek k tomu rozmarýnu v angličtině a tady je :-D
      http://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/health-news/scientists-key-to-longevity-italy-acciaroli-centenarian-mediterranean-diet-a7230956.html

      Vymazat
    3. To jsi hodná, protože bych to mohla jednou dát k dobru, až o něm budu psát! :-) Díky! A ten článek napiš! (hernajs, málem mi do posledního slova vlítlo Č!! - asi z toho Tvého příjmení :-))

      Vymazat
  13. Náušnice - nikdy bych nevěřila, že tam může být takový problém. Já měla uši píchnuté určitě hned v porodnici (no za války, jak jinak), celý život nosím jen zlaté a problémy s tím nemám. Dcera má také píchnutá ouška a dobrý, tak doufám, že to u všech nefunguje stejně. Ale příznivcem piercingu ani tetování nejsem a ani se mi to nelíbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naopak, u všech to funguje stejně a škodí to podle mě všem (ten princip galvanického článku - baterky - není závislý na bodech, existuje vždy!). Někteří to prostě lépe kompenzují... A ne každý se o tom dozví (pokud to 1 - 2 měsíce nevyzkouší bez náušnic).

      Vymazat
  14. Pardon, zapomněla jsem pochválit záhlaví - nádhera - miluji fialovou: Už aby bylo jaro!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za Tvé uznání, ale vzhledem k tomu, že jsem si o něj řekla, tak si teď tak trochu připadám jak trubka po tolikeré chvále. :D

      Vymazat
    2. Vůbec si tak nemusíš připadat, jen se všichni víc zaměří na obsah článku než na záhlaví, ale skutečně bez přehánění je moc pěkně! Barvička jak fík.

      Vymazat
    3. Milá Ježurko, jsi moc hodná. Tvůrce fíku Ti děkuje. :-D

      Vymazat
  15. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj doktorko v safranovem zavoji. Přiznám se hned,bez mučení...propichly pupek zanechal lochnu jako macochu. Před 3 lety je po piercingu,ale...byl a....sira zustala. Otázka zni,co teď s tim,jak se musím smířit s tim,ze jsem dozivotne narušena? Protože když se jen lehce seznámim,co tento bod symbolicky znamena,nechci ani domyslet. Děkuji za odpověď a omlouvám se za chyby,vč.interpuknkce. Telefon to jaksi nechápe,zřejmě ho někdo špatně napichal. Myš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že ty nejsi žádná myš, ale čert, když ti tam místo díry zůstala síra?! 😀 Doživotně narušený je kdekdo, tak aspoň nebudeš sama. 😉

      A teď vážně: Jizvy (nebo díry) nemusí vždycky zanechat následky. Varovným známkou může být mj. i barva - pokud tam je i po letech zarudnutí, něco je špatně. Víc tyhle energetické věci dokáže posoudit dobrý terapeut, který dokáže vnímat energie, takže v případě dalších otázek bych doporučila se někam objednat. Neměl by to být člověk, který má schopnosti z kurzů, ale někdo, kdo dovede vnímat energie i bez nich.

      Vymazat
  17. A pokud mohu mít doplňující otázku,která mne při dumani na tuhle tematiku dovedla...jak se TCM,kosmos a vůbec stavi k problematice kovových implantatu v těle? Představa galvanickeho článku např.pro elektromagneticke je mi zcela jasná, ale co drahy,co zdraví,co karma? Pokud bys měla v rukávu obsáhlejší zdroj informací,budu ti vděčná. Ačkoliv by bylo jednodušší nic nevědět�� Děkuji Myš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmmh, v rukávu zrovna nic nemám - možná proto, že mám tričko na ramínka. A co na to karma nevím, hlavně, aby hořel plamínek 😀 Takže, milá Myši, alespoň jsem nenaplnila tvé obavy a budeš moci v klídku snít o sýru. 😊

      Zatím jsem nepotkala pacienta nebo pacientku, kde bych měla pocit, že nějaký kovový implantát vyloženě škodí (ani náušnice nejsou pro každého pohromou). Vždy je také třeba vidět pozitiva, která implantát přináší, tyhle věci nejsou černobílé. Na druhou stranu, lidí s implantáty zas mezi námi nechodí tak moc a já se jizvami zabývám teprve posledních pár let. Spíš to vidím tak, že kde je to vyloženě špatně, tam si o to tělo řekne v brzké době samo a implantát nepřijme - a je pak nutné jeho vyjmutí.

      Klasická akupunktura o jizvách (nebo o narušeném toku energií na základě traumatu) téměř nemluví. Já k téhle problematice došla od neurální terapie. Jizvy mohou narušit energetické proudění, což někteří terapeuti vidí (a někdy to dokonce vnímají i samotní pacienti a velice přesně to dokážou popsat). To, co se dělá v neurální terapii s jizvami chemicky (většinou procainem) a velkou injekční jehlou jsem zkusila podle své intuice akupunkturními, daleko menšími, jehlami - a zjistila, že je to mnohem lepší a bez nežádoucích účinků chemie. Když poprvé u jedné pacientky po terapii zbledla jizva, co byla léta zarudlá, byla jsem hodně překvapená. A ještě víc, když se prací s jizvou po císařském řezu odstranil u jiné pacientky syndrom neklidných nohou. Nebo u jiné pacientky mě to táhlo na jedno místo na hlavě - a ukázalo se, že je tam jizva (a pacientka tam často vnímá parestézie v podobě brnění). Tyhle věci se fakt nejlépe řeší individuálně. Akorát bohužel většina akupunkturistů s tím moc nesvede, protože postrádají energetické vnímání. Proto jsou doktoři, až na výjimky, tak ti nejhorší akupunkturisté. Logické uvažování a intuice se totiž spíše vylučují. To už je ale jiná kapitola…

      Vymazat

Vážení uživatelé anonymního účtu, není kapka jako kapka. Jestli nechcete být ZAMĚNĚNI s jinými anonymními uživateli, uveďte prosím nějakou přezdívku. Jinak mi vaše kapky splynou v jedno nekonečné moře. 😉

Použijte prosím pole NÁZEV/ADRESA URL - a napište tam pouze svou PŘEZDÍVKU, pokud blog nemáte.

Pokud jste někdy nuceni klikat na obrázky (zejména zahraniční čtenáři), moc se vám za to omlouvám. V nastavení mám nastaveno vše správně... Jestliže KOMENTÁŘ NEJDE VŮBEC VLOŽIT, vyčkejte. Na Blogspot je to zřídka a vždy jen přechodná (a krátkodobá) záležitost.

DĚKUJI ZA VAŠI TRPĚLIVOST S VKLÁDÁNÍM KOMENTÁŘŮ. 😊